ŠKODA FABIA RS RALLY 2

V týchto dňoch sa oficiálne predstavuje najnovší počin divízie ŠKODA-MOTORSPORT , nástupca jedného z najúspešnejších rally špeciálov - FABIE rally2 EVO. Nový model, vychádzajúci z štvrtej generácie Fabie dostal meno RS odkazujúce na historické úspechy závodných vozidiel Škoda s týmto prívlastkom.

Prechádzajúca generácia nastavila „latku“ poriadne vysoko, jej historické úspechy hovoria za všetko : vyše 450 predaných špeciálov odštartovalo vo vyše 13 tisíc závodoch, z ktorých vyťažili 4186 pódiových umiestnení a viac ako 1700 víťazstiev.  Tieto úspechy zaväzovali špecialistov z továrne, aby bol nový model ešte úspešnejší a tím ŠKODA-MOTORSPORT má s ním tie najvyššie ambície.

Horúca novinka postavená na základe „štvorkovej“ Fabie, ťaží najmä z novej koncernovej podvozkovej platformy MQB-A0. Medzi jej základné vlastnosti patrí zvýšená tuhosť , väčší rázvor a tiež lepšie rozloženie hmotnosti.  O pasívnu bezpečnosť sa štandardne stará integrovaný ochranný rám z vysokopevnostnej chróm – molybdénovej ocele. Viac ako 35m rúr použitých v tomto ráme sa privarí najprv k podvozku automobilu, bočné panely a strecha sa montujú na záver. To umožňuje precíznejšie a presnejšie zvarenie celej konštrukcie. Do novej, pevnejšej karosérie sa opierajú vylepšené tlmiče s vyšším zdvihom oproti predošlej generácií. Vďaka týmto úpravám , lepšej geometrii a lepšiemu vyváženiu sa podarilo zlepšiť najmä stabilitu zadnej nápravy aj vo vyšších rýchlostiach.

Nový dizajn, ktorému dominujú široké blatníky , masívne nárazníky a množstvo aerodynamických prvkov vzbudzuje rešpekt.  Prioritou je však dômyselne premyslená aerodynamika ( tá je vynikajúca aj na civilnom modely) vycibrená technikmi tak, že novinka poskytuje dvojnásobný prítlak oproti svojmu predchodcovi. Osviežením na záver je potom lakovanie do žiarivej zelenej „Mamba“ farby, ktorou sa FABIA začleňuje k aktuálnym civilným RS modelom.

O pohon novej závodnej RS-ky sa stará preplňovaný 1.6 litrový benzínový motor , ktorý vychádza z koncernového motora 2.0 TSI (EA888) s integrovanými výfukovými zvodmi, ale kvôli predpisom tejto kategórie bol jeho objem zmenšený.  Samozrejme prešiel značnými modifikáciami , iné sú piesty , ojnice ,variabilné časovanie ventilov, výfukový systém, upravený je mazací aj chladiaci okruh,  atď.  Spaľovací proces je tak omnoho efektívnejší a hlavným zlepšením oproti predchodcovi majú byť výrazne zrýchlené reakcie na plyn a lepší priebeh krútiaceho momentu . Výkon motora s 32mm reštriktorom v saní pre túto triedu je 214kW (289k) a 430Nm.

Vylepšenia sa samozrejme diali aj na prevodovom ústrojenstve. 5 stupňová sekvenčná prevodovka sa opäť o niečo zrýchlila , dôraz sa kládol aj na zmenšenie strát v pohonnom ústrojenstve a jeho menšiu zotrvačnosť.  Pohon všetkých kolies dostal novú hydraulickú medzinápravovú spojku, ktorá umožňuje pri zatiahnutí ručnej brzdy rozpojenie pohonu a tým presnejšie nasmerovanie Fabie do zákruty.

Modifikovaný brzdový systém dostal vylepšený  systém chladenia a o bezpečné zastavenie sa starajú 355mm/300mm brzdové kotúče v prípade asfaltovej špecifikácie na 18 palcových diskoch, v prípade nastavenia na „šotolinu“ na 15 palcových diskoch sú to 300mm kotúče na oboch nápravách.

 

V interiéri je samozrejme výbava splňujúca najnovšie bezpečnostné predpisy, Škoda si dala ešte špeciálne záležať na zlepšenej ochrane posádky pri bočných nárazoch .

Nová FABIA RS rally2 už prešla tvrdými testami v rukách špičkových testovacích jazdcov a je opäť pripravená žať úspechy na športovom poli.

https://www.youtube.com/watch?v=IzO_HibxVIc

More blog posts

Plexiclick ® - „neviditeľné“ držiaky EČV (ŠPZ)

Made in GERMANY
Čítať viac
VHT (Very High Temperature)

Vyfarbi sa !
Čítať viac
ŠKODA FABIA RS RALLY 2

Nástupca úspešného rally špeciálu
Čítať viac
TEFLÓNOVÉ OPLETANÉ BRZDOVÉ HADICE

Nestrať kontrolu nad svojou brzdovou sústavou !
Čítať viac
Blow off – BOV ventily

Len pre efekt ? Akú majú funkciu ?
Čítať viac

Zdieľať

Comments (0)

No comments at this moment

New comment

Kategórie Manufacturers

Loading...